BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 16, 2011

a kid and a mom story.

i'm about 8 years old when my mother passed away. meninggalkan aku dalam kebingungan dan hanya secupak memori dan ingatan ttg dia.

'kidney malfuction' penyebab kematian mak. entah sejak bila dihidapinya.. aku tak tau. yg aku tau.. hanya bila someone cakap pada aku, di parking lot Hospital Ipoh "mak dah takde cha."

wat do u aspect a boy could react with that? aku diam. seribu kata dan tanpa ade sedikit gerakan pada otot2 aku. menangis tidak sekali. betul2 tak faham! bingung. thats the rite word to describe me at that time.

bila ditanya ape yg aku ingati ttg mak. tak bnyk..
1. sebatan penyapu lidi kat blakang aku.
2. meihat abah dukung mak dalam kete bile mak tibe2 tak boleh jalan.
3. ubat2 yg berbalang banyaknye.
4. mkn megi kari depan tv sambil menonton panggung sabtu> bobby especially
5. sentiasa bagi aku pose separuh hari.. sbb aku selalu berlakon tak larat...
hanya 5. teruknye aku. sedih. nape bukan 50?? 500?? 5000??

aduh...

tapi.. aku tak pernah melatah. im strong. mak pergi kerana ajalnya telah tiba dan aku tau.. mak akan berada di tmpt yg istimewa disana.. coz she is a great mom!!
even tak bnyk.. memori ttg mak. aku tau dan yakin mak amat sayang aku. kalau tak takkan die susah payah nk kandung aku 9 month!

sentiasa aku kirimkan Al fatihah untuknya.

if u r reading my post. then u should do it too.

jadikan kisah aku 1 pedoman dan tauladan pada kamu. sayangi mak@ibu or watever u call her. coz.. if not. u will regret it.

Al Fatihah untuk my beloved mom.
NORAINI BT HARUN.

0 kata-kata: